09 apr
2018

Een pleidooi voor anders toetsen

Het huidige debat rondom de rol van toetsing in het onderwijs geeft aanleiding voor de minister van OCW om de Onderwijsraad advies te vragen over de rol en invulling van toetsing en examinering in het onderwijs. Als onafhankelijke specialist in toetsing en examinering levert Bureau ICE graag een bijdrage aan dit advies. Toetsing is ons vak en waar we kunnen pleiten we voor toetsen om leerlingen te laten groeien, niet om ze af te rekenen. Ons advies: zet de einddoelen van het onderwijs écht centraal, meet of een leerling die einddoelen haalt en stop met leerlingen voortdurend met elkaar te vergelijken.

Lees hier ons volledige advies.

Interessant artikel?

Lees dan ook onze andere artikelen over
Examinering, Toetsbeleid, Toetsvormen, Voortgezet onderwijs



Reacties op artikel

Nog geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle velden gemarkeerd met een sterretje [ * ] zijn verplicht en moeten worden ingevuld voordat u uw bericht kunt plaatsen.